Léna menedéke

Léna menedéke

Egy webstúdió arculattervezésének folyamata 1/10

2025. május 11. - Léna T.
Bevezetés
Szakdolgozatom témája: arculattervezés egy vállalat számára. Egy együttműködésben álló magyar és amerikai cég weboldalakat és webes alkalmazásokat készítő részlegén keresztül szeretném ezt a témát bemutatni.

A tulajdonosok nem járultak hozzá a saját és cégük (valamint ügyfeleik) nevének közléséhez, ezért szakdolgozatom folyamán a Webstúdió elnevezést alkalmazom erre a részlegre.
A választásom több szempontból indokolható. Az első és legfontosabb ezek közül, hogy a magyar cég vezetőjét ismerem. 2002 óta folytatja tevékenységét ezen a területen, a 2004-ben alakult Webstúdióhoz 2006-ban csatlakozott, mint együttműködő partner. Az indulás óta eltelt évek alatt sok tárgyaláson, munkában vett részt vezető designerként és ezzel rengeteg tapasztalatra tett szert. Megbízom a szakértelmében, amelyet közérthető formában osztott meg velem, egészen a kezdetektől. A szakdolgozat folyamán én is erre törekszem.
Másodsorban egy manapság aktuális, divatos jelenségről akartam többet megtudni. Kíváncsi voltam, hogy egy weblap elkészítése hogyan is zajlik a gyakorlatban, milyen lépések követik egymást, azok mennyi időt vesznek igénybe, a csapat miként alakítja ki megbízója arculatát , és a végső külső eredménye milyen módszerrel mérhető.
Emellett a téma is érdekelt. Arculattervezés és web design óráink keretében megismerkedtem a tantárgy fontosabb fogalmaival és a html, css szerkesztés alapjaival. Tetszett, hogy ezzel a két kódolási módszerrel mennyi dolgot lehet befolyásolni szöveges és képi elemek esetében. Tudni szerettem volna, hogy akik ilyesmivel foglalkoznak, honnan értesülnek az éppen aktuális web trendekről és miként sajátítják el a kódolási, programozási újdonságokat. Hiszen ez a szakterület folyamatosan, gyorsan fejlődik, és aki lemarad a piac szereplői közül, könnyedén elbukhat a versenyben.
Mindemellett úgy gondolom, hogy egy honlapkészítő cég arculata fontos szerepet játszik annak nyereséges működésében. Számos ilyen cég van jelen a piacon, melyek egymással versengve próbálnak megbízásokat szerezni nap mint nap. A siker titka - véleményem szerint - több összetevő együttes eredménye. Elsőként a referenciákat említeném meg, mivel egy elégedett vásárló boldogan dicsekszik rokonainak, ismerőseinek megújult, esetleg első honlapjával. Ha a leendő ügyfélnek nincsen ilyen weblappal rendelkező ismerőse, valószínűleg internetes kereső (például a Google) segítségét veszi igénybe. A második szempont tehát, hogy egy adott cég hol jelenik meg a keresési találatok között. Az érdeklődő, aki a legjobbat szeretné adott összegért, feltehetően több ilyen cég honlapját végigböngészi. A végső döntést a cég oldalainak információi, arculata alapján hozza meg, hiszen a már elkészült, működő website-ok tanúskodnak leginkább a weblapkészítők hozzáértéséről, naprakészségéről, eredményes együttműködéséről.
Forrásaim az internetről és könyvekből gyűjtöttem össze. Akadtak ezek között angol nyelvűek is, melyeket én fordítottam le, helyenként a szótárom és ismerősöm segítségével. A Webstúdió saját oldalán szintén hasznos információkra bukkantam. Képes anyagot is kerestem tőlük, amit a titkosítási kérelem miatt különböző programokkal (például Photoshoppal) módosítottam, így a cég, munkatársainak és néhány ügyfelének neve és honlapcíme, szlogenje nem látható.

A bejegyzés trackback címe:

https://lenat8888.blog.hu/api/trackback/id/tr1018856856

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása